Starając się o pracę, która nas interesuje, powinniśmy być przygotowani na różne testy ze strony potencjalnego pracodawcy lub osób działających w jego imieniu. Jednym z najczęściej używanych jest wywiad. Zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną już teraz jest sukcesem i powinieneś być tego świadomy.
Spotkanie rekrutacyjne (rozmowa kwalifikacyjna) daje możliwość osobistego przedstawienia się przyszłemu pracodawcy. Poprzez bezpośredni, osobisty kontakt możesz w pełni wykorzystać naszą kreatywność w kreowaniu swojego wizerunku i nawiązać pozytywny kontakt z rozmówcą i sprawić wrażenie, że jesteśmy osobą, której szuka.
Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest zatem wzbudzenie chęci przyszłego pracodawcy do zatrudnienia nas.
Podczas rozmowy mamy okazję zaprezentować swoją wiedzę, kwalifikacje, umiejętności i doświadczenie oraz ujawnić swój urok osobisty.
Im lepiej jesteśmy przygotowani do rozmowy kwalifikacyjnej, tym większe są nasze szanse na zatrudnienie.
Osoba, która przeprowadza rozmowę kwalifikacyjną (po uprzedniej analizie i zapoznaniu się z naszymi dokumentami aplikacyjnymi) postara się uzyskać dodatkowe informacje, które dadzą nam obraz zarówno postaci, jak i przyszłego pracownika na danym stanowisku w firmie. Jest więc zrozumiałe, że staranne przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej i profesjonalna prezentacja siebie mogą okazać się kluczowymi elementami.
JAK przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej?
PRZED WYWIADEM
Jak już wiesz, zawsze powinieneś być dobrze przygotowany na spotkanie z potencjalnym pracodawcą.
Aplikując, powinniśmy zebrać jak najwięcej informacji o firmie, w której chcemy pracować. Spróbujmy dowiedzieć się, kto prowadzi firmę, jakie są w niej relacje, jak firma funkcjonuje na rynku i jakie usługi oferuje. Te informacje nie powinny być trudne do zdobycia. Są dostępne dla urzędów gminnych i gminnych oraz instytutów badań rynkowych, a same przedsiębiorstwa przedkładają swoje roczne raporty lub prospekty, gdy wchodzą na giełdę. Spróbujmy skorzystać z naszych kontaktów osobistych. Dowiedzmy się, jakie są zasady i filozofia przedsiębiorstwa.
Dobre przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej powinno obejmować zarówno obszar merytoryczny, jak i psychologiczny. Dlatego powinniśmy zapoznać się z oczekiwanymi pytaniami i odpowiedziami, przyjąć pozytywny stosunek do sytuacji i naszego rozmówcy oraz innych osób, z którymi możemy wtedy mieć kontakt.
Wskazane byłoby również posiadanie niezbędnej wiedzy na temat tego, jak zachowywać się w nowych, trudnych i stresujących sytuacjach (dla niektórych z nas może to być pierwszy wywiad).
POŁĄCZENIE
Często, gdy ubiegamy się o pracę, musimy skorzystać z wynalezienia techniki; H. Telefonu.
Rozmowa telefoniczna to często pierwszy kontakt z miejscem, w którym chcemy szukać pracy oraz z ludźmi tam pracującymi.
Rozmowa telefoniczna, której możemy nie być świadomi, może dać osobie, z którą rozmawiasz, wyobrażenie o tym, kim jesteśmy jako konkretna osoba i doprowadzić do wytworzenia określonego stosunku do nas. Dlatego gdy odbieramy telefon i wybieramy żądany numer, musimy wcześniej przygotować się na ten kontakt.
Dokąd iw jakim celu dzwonimy, szukając pracy?
Kontaktując się z nami telefonicznie, możemy otrzymać informacje, które nas interesują. Szukając pracy możemy zadzwonić pod adres:
1. Punkty doradztwa personalnego, agencje pracy, urzędy pracy;
W takich przypadkach kontakt telefoniczny można skierować na:
- wyślij naszą kandydaturę do bazy lub dowiedz się, czy wysłane przez nas dokumenty aplikacyjne już dotarły i jaka będzie ich przyszłość;
- Otrzymywać informacje o interesującej nas konkretnej firmie;
- zasięgnąć porady (np. Co powinno znaleźć się w dokumentach aplikacyjnych lub jakie dokumenty zabrać na spotkanie)
2. Firma, do której aplikujemy;
Celem tego wywiadu może być:
- Zgłoszenie naszej kandydatury w odpowiedzi na ogłoszenie w prasie
- Aby otrzymać informacje o tym, co stanie się z przesłanymi przez nas dokumentami aplikacyjnymi
- Dowiedz się, kiedy możemy liczyć na kontakt firmy lub kiedy powinniśmy skontaktować się z firmą
- umówić się na spotkanie
Czasami można w ten sposób przeprowadzić wstępną rozmowę kwalifikacyjną (rozmowę telefoniczną). Powinieneś rozważyć możliwość rozmowy w języku obcym, gdy potwierdzamy tę wiedzę w naszych dokumentach.
Jak widać, nasze losy i sukces zawodowy często zależą od tego pierwszego kontaktu (wywiadu).
Dlatego musimy umiejętnie przygotować się do profesjonalnego i jak najlepszego zaprezentowania się, aby przekonać rozmówcę o atrakcyjności naszej kandydatury.
Jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej?
Wybierzmy optymalną porę dnia, aby zadzwonić. Najlepiej zadzwonić rano. Dostosujmy czas do potrzeb firmy, ponieważ różne firmy rozpoczynają pracę w różnym czasie. Jeśli dzwonimy rano, mamy większe szanse na znalezienie menedżerów lub innych osób do reprezentowania interesującego nas działu. Później osoby te mogą mieć ważne spotkania, spotkania z klientami lub być bardzo zajęci pracą.
Zanim zaczniemy rozmawiać, zróbmy listę pytań, które chcielibyśmy zadać lub informacji, które nas interesują. Najlepiej to zapisać i zabrać ze sobą kartkę papieru, aby podczas rozmowy niczego nie przegapić. Powinniśmy też mieć kalendarz, żeby coś napisać, ogłoszenie (jeśli prosimy o ogłoszenie).
Przygotujmy się na pytania dotyczące nas samych, doświadczenia zawodowego, umiejętności właścicielskich, a czasem potrzeby wykazania się znajomością języków obcych. Przygotujmy się więc pod tym względem (na wszelki wypadek).
Zadbajmy o odpowiednie ustawienie rozmowy telefonicznej. Spróbujmy dzwonić z miejsca, w którym nie ma hałasu. Jesteśmy pewni, że nikt i nic (np. Wrząca woda) nam nie przeszkodzi. Zarezerwujmy odpowiedni czas, aby nie musieć się w jakimś momencie zatrzymywać (np. Dlatego, że się spieszymy).
Jak rozpocząć rozmowę telefoniczną?
Bardzo często nie od razu docieramy do właściwej osoby, ale przede wszystkim mamy kontakt z centralą, recepcją i sekretariatem.
Spróbujmy zrobić dobre wrażenie na osobie, z którą rozmawiamy. W przypadku rozmowy np. B. z sekretarką, recepcjonistką uprzejmie i uprzejmie poproś nas o kontakt z odpowiednią osobą (podaj jej imię i nazwisko).
Rozpocznijmy rozmowę od słów: „Dzień dobry pani / panu”
Następnie przedstawiamy się - podaj swoje imię i nazwisko. Wyjaśnijmy powód naszego kontaktu, jak to nazywamy.
Nie zapomnij się uśmiechać, kiedy rozmawiasz z osobą po drugiej stronie linii telefonicznej! Fakt, że osoba, z którą rozmawiasz, nie może nas zobaczyć, nie oznacza, że nie zauważa naszych uśmiechów, kiedy rozmawiamy. Kiedy się uśmiechamy, kiedy mówimy, nasze głosy stają się bardziej przyjazne. Pamiętajmy o tym!
Kiedy skończymy rozmawiać, podziękujmy osobie, z którą rozmawialiśmy. Powiedzmy do widzenia.
Przygotujmy się też na kontakt z automatyczną sekretarką. Wtedy też nasze oświadczenie powinno być dobrze przemyślane i zaplanowane.
Na przykład:
„Dzień dobry. Mówi lub mam na imię (podaj mi swoje imię i nazwisko), zadzwonię do Ciebie w tej sprawie lub pozwól, że ponownie się z Tobą skontaktuję… (podaj datę, np. Godzina lub dzień). ty. Do widzenia ”.
Jak widzisz rozmowa telefoniczna z naszej strony wymaga równie starannego przygotowania jak kontakt osobisty. Pamiętajmy o tym i starajmy się przedstawić to najlepiej, jak potrafimy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Komentarze są moderowane